Ajankohtaista Aivoliitossa

16.6.2017

Elossa 24h -tv-ohjelma hakee potilaita kuvauksiin

Tuotanto etsii ohjelmaan potilaita ja myös heidän läheisiään, jotka voisivat antaa kameran seurata tapahtumia hoitotilanteissa.

Terveydenhuoltoon keskittyvä tv-ohjelma Elossa 24h saa toisen kauden, joka kuvataan tulevana syksynä. Ohjelmassa nähdään tuokiokuvia erilaisista potilaiden ja hoitohenkilökunnan kohtaamisista sekä hoitotilanteista sairaaloissa ja kodeissa usealla eri paikkakunnalla.

Ohjelmasarjassa nähdään tosielämän inhimillisiä tarinoita potilaista ja heidän läheisistään sekä heitä hoitavasta henkilökunnasta. Kaikkiaan potilaiden tarinoita nähdään ohjelmasarjassa noin 20-30.

Tarinat ovat monenlaisia - osa lyhyehköjä tuokioita hetkistä terveydenhuollon keskellä, osa taas syventäviä potilastarinoita, aina leikkaussaliin ja heräämöön asti tulevia. Kuvattavien tarinat voivat liittyä esimerkiksi sairauteen, diagnoosin saamiseen, operaatioon, lääkärin kanssa hoitosuunnitelmaan tekoon tai läheisen tukeen, toipumiseen, apuvälineiden saamiseen, syntymään jne. Osa tarinoista voidaan kertoa myös kotioloissa, mikäli henkilöt ovat kotihoidossa.

Ohjelmasta tekee erityisen se, että se kuvataan kokonaan 24 tunnin aikana. Kuvauspäivä on keskiviikko 20.9.2017.

Ilmoittaudu mukaan.

Lue lisää kuvauksista.

Katso ensimmäisen kauden jaksot Yle Areenasta.