Ajankohtaista Aivoliitossa

19.4.2017

Unelmien liikuntapäivä 10.5. tulee jälleen

Haastamme teidät mukaan viestimään Suomen suurimmasta liikuntatapahtumasta, joka on kaikenlaisen liikkumisen kokeilu- ja pop up -päivä.

Päivä on ihana mahdollisuus löytää uusi harrastus, ystävä tai yhteisö. Saammeko 100 000, 300 000 vai 500 000 lasta ja aikuista liikkeelle? Sen ratkaisevat käsillä olevat viimeiset viikot ja meitä kaikkia tarvitaan, jotta mahdollisimman moni innostuu mukaan!

Unelmien liikuntapäivän aikana kaikkialla Suomessa järjestetään tuhansia liikuntatempauksia ja tapahtumia. Päivän tarkoituksena on innostaa kaikki vauvasta vaariin löytämään itselleen mieluisia tapoja liikkua. Oman liikuntatapahtuman voi järjestää yritys, urheiluseura, koulu, työporukka tai kuka vain yksittäinen ihminen.

Viime vuonna järjestettiin yli 2000 tapahtumaa ja tapahtuma näyttäytyi ilmiönä sekä pihoilla ja puistoissa että sosiaalisessa mediassa. Mediat olivat hienosti mukana. Te raportoitte ja jaoitte tunnelmia ja hienoja tarinoita omalta alueeltanne.

Toivomme teidän viestivän ilmiöstä, joka rakentaa yhteisöllisyyttä ja hyvää fiilistä. Miltä kuulostaa Rope skipping, Muumimamman kevätretki, Kuntosalin laiteopastus, Taidon lajitutustuminen, ”Ota kännykkä ja juokse Rogaining”, Liikuntaleikkipäivä, Jalkkismatsi tai Laukkakilpailut keppihevosilla?  Nämä kaikki löytyvät jo nyt Unelmien liikuntapäivän karttapalvelusta.

Hienoa, jos nostatte erilaisia tapoja liikkua esille jo ennen tapahtumaa ja tietysti varsinaisen Unelmien liikuntapäivän 10.5 aikana. Rakennetaan yhdessä Suomen suurin Suomi 100 -liikuntatapahtuma, joka näkyy ja kuuluu myös teidän mediassa. Kaikki tavat liikkua ovat hyviä, samoin kaikki tavat viedä viestiä Unelmien liikuntapäivästä.

Tapahtumat löytyvät www.unelmienliikuntapäivä.fi -karttapalvelusta, joka päivittyy koko ajan kiihtyvällä vauhdilla

Unelmienliikuntapäivä.fi -karttapalvelussa voi kuka tahansa ilmoittaa oman tapahtumansa. Sieltä löytyvät kaikki tapahtumat, niin pienet kuin suuretkin sekä kaikille avoimet että vain omalle porukalle tarkoitetut. Tapahtumansa ilmoittaneiden kesken arvotaan upeita palkintoja.

Unelmien liikuntapäivä on osa YK:n terveysjärjestö WHO:n Move for Health päivää. Suomen Olympiakomitea koordinoi Unelmien liikuntapäivää vuonna 2017. Päivä on osa isompaa unelmaa, Liikkumisen unelmavuotta, joka kuuluu Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaan.

Katso oman alueesi tapahtumat www.unelmienliikuntapäivä.fi.

#unelmienliikuntapäivä

FB: @UnelmienLiikuntapaiva TW: @liikuntapaiva