Tilauskoulutukset

Haluatteko kouluttaa koko työyhteisöä?

Millaista koulutusta työpaikallanne tarvitaan? Aivoliiton terapeutit ovat kokeneita kouluttajia ja toimivat myös AVH:n sairastaneiden kuntouttajina. Koulutus räätälöidään tilaajan tarpeiden mukaan, ja niihin voidaan liittää ennakko- tai välitehtäviä, haluttaessa myös etäosioita Optima –pohjalla.

Voitte yksilöidä tarpeitanne ja jättää yhteydenottopyynnön tästä

Esimerkkejä koulutuksista:

Puhutko afasiaa? Keinoja kommunikoinnin helpottamiseksi (SCA®)

Käytännönläheinen koulutus, jossa on lyhyt teoriaosuus ja paljon ohjattuja harjoituksia ja esimerkkejä kommunikointikeinoista tarpeidenne mukaan sovellettuina. Koulutuksen kokonaiskesto on runsaat kolme tuntia. Osallistujamäärä enintään 20 henkilöä. Kouluttajina toimivilla puheterapeuteilla on SCA-kouluttajan pätevyys.

Kun kuntoutujalla on kognitiivisia vaikeuksia

Ohjeita arjen selviytymiseen: Miten ottaa muisti-, hahmottamis-, keskittymis- yms. ongelmat huomioon arjen toiminnoissa. Työntekijät ja koulutuksen pituus tilaajan toiveiden mukaan, voidaan yhdistää myös afasiakoulutukseen.

AVH:n nykyhoito ja kuntoutus

Koulutus käsittää neljä koulutuspäivää otsikoilla:

1.      AVH sairautena. Ennaltaehkäisy, oireet ja vaikutus toimintakykyyn

2.      Fyysinen toimintakyky

3.      Neuropsykologiset erityishäiriöt, kommunikaatio

4.      Kokonaisvaltainen kuntoutus

Omaisten ohjausta käsitellään kaikissa koulutusosioissa. Kouluttajina toimivat fysioterapeutti, puheterapeutti, psykologi ja toimintaterapeutti.

Tunne pulssisi – Ehkäise aivoinfarkti ottamalla kiinni eteisvärinästä

Noin neljän tunnin koulutus, jossa käydään läpi aivoinfarktin ja eteisvärinän teoriaa ja yhteyksiä sekä opetellaan tunnustelemaan pulssia ja opettamaan pulssin tunnustelua asiakkaille/potilaille luontevana osana työtä.

Kehitetään luontoliikunnan tarjontaa erityisryhmille!
Kolmivaiheinen, koulutettavien työpaikalla toteutettava koulutus luonto- ja matkailuyrittäjille, kuntoutuslaitoksille, terapeuteille

1.    Arviointi: Mitä teiltä, naapurista ja ympäristöstä löytyy? Kyvyt, osaaminen, luontomahdollisuudet, yhteistyökumppanit, välineet?

2.    Teoria: toimintarajoitteet ja käytännön toiminta, luonto ja terveys, elämykset ja kokemusoppiminen, turvallisuus, markkinointi

3.    Toimintakokeilut käytännössä: omat ja lähiympäristön kyvyt ja välineet käyttöön

AVH-sairastaneiden ryhmän ohjaaminen päivätoiminnassa
-      Sairastumisen vaikutuksen toimintakykyyn – sekä henkiseen että fyysiseen

-      Puhutko afasiaa?

-      Syöttekö yhdessä? Tunnistatko nielemisvaikeudet?

-      Miten hyödyntää ryhmää yhteiseksi hyväksi

Kouluttajina fysioterapeutti tai toimintaterapeutti, puheterapeutti, psykologi

Kysy lisää!

Kuntoutussuunnittelija Ulla Ehrlund, p. 050 365 6619, ulla.ehrlund@aivoliitto.fi