Yksi elämä liikkuu ja liikuttaa

Aivoliitto, Diabetesliitto ja Sydänliiton toimivat yhdessä myös liikunnan edistämiseksi. Teemme yhteistyötä myös tärkeiden kumppaneidemme, kuten esimerkiksi Soveltava Liikunta Soveli ry:n ja Ikäinstituutin kanssa.

Yhdistyksille

Oletko sinä mukana Aivoliiton, Diabetesliiton tai Sydänliiton yhdistysten liikuntatoiminnassa? Kaikkien kolmen liiton liikuntatyöntekijät järjestävät koulutuksia ja tuottavat materiaalia tueksesi. Tustustu esimerkiksi Liikkuva yhdistys - Vinkkejä ja ideoita -oppaaseen.

Kuntoutujille

Tai oletko kenties sairastanut aivoverenkiertohäiriön ja kuntoutumassa siitä? Aivoliitosta on saatavissa Liikunta aivoverenkiertohäiriön jälkeen -opas (pdf). Se kannustaa liikunnan aloittamiseen mahdollisimman pian sairastamisen jälkeen. Liikunta on paitsi mieltä virkistävää myös hyvin tärkeä tuki kuntoutumiseesi. Oppaaseen voi tustua ja sitä voi tilata Aivoliiton verkkokaupasta.

Ammattilaisille

Tarjoamme myös ammattilaisille selkeää teksti- ja kuvamateriaalia liikuntaneuvonnan tueksi. Aivovoimaa -liikuntaneuvonnan työkaluja -materiaaleilla vaikutamme osaltamme siihen, että kommunikoinnin vaikeudet eivät olisi este liikuntaneuvontaan osallistumiselle.