Elämyksiä Luonnosta -lomat

Sosiaalisella luontolomatoiminnalla (Soluku) edistetään pitkäaikaissairaiden ja vammaisten ihmisten mahdollisuuksia toimia ja harrastaa erilaisia luontoaktiviteetteja. Lomalaisten käytössä tarpeen mukaan liikkumisen apuvälineitä, kuten maastopyörätuoleja ja hiihtoahkioita.

Luonto on monelle ihmiselle tärkeä voimavara ja luontolomatoiminnalla pyritäänkin edistämään ihmisten mahdollisuuksia liikkua luonnossa sairaudesta tai vammasta huolimatta. Elämyksiä luonnosta - lomat on tarkoitettu kaikille neurologisen vamman saaneille tai sairastuneille henkilöille jotka haluavat lomallaan harrastaa luontoaktiviteetteja kuten esimerkiksi patikointia, melontaa, hiihtämistä, valokuvaamista yms. Esteettömyys on huomioitu toiminnassa. Lomalle voi osallistua ystävän tai omaisen kanssa.

Lomille osallistuu sosiaali-, terveydenhuolto- sekä liikunta-alan oppilaitosten opiskelijoita apuohjaajina.

Lisätietoja

Lisätietoja lomista antavat Aivoliiton järjestösuunnittelija Johannes Hietala, p. 040 5437 289, johannes.hietala@aivoliitto.fi sekä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto, p. 010 2193 460 tai lomat@mtlh.fi.

Elämyksiä luonnosta -lomat vuonna 2018

Elämyksiä luonnosta -lomat neurologisesti sairaille tai vammautuneille, sekä heidän läheisilleen ja perheilleen.

Muutokset lomiin ovat vielä mahdollisia. Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto pidättää oikeuden lomamuutoksiin. Muutoksista ilmoitetaan heti.

Elämyksiä luonnostalapsiperheet, Vuokatin Urheiluopisto, 04.03.2018 - 09.03.2018. Hakuaika 4.12.2017 mennessä.

Elämyksiä Luonnosta
aikuiset, Vuokatin Urheiluopisto, 10.03.2018 - 15.03.2018. Hakuaika 10.12.2017 mennessä.

Elämyksiä Luonnosta
aikuiset, Yyterin Kylpylähotelli Oy, 10.06.2018 - 15.06.2018. Hakuaika 10.03.2018 mennessä.

Elämyksiä luonnosta
lapsiperheet, Yyterin Kylpylähotelli Oy, 24.06.2018 - 29.06.2018. Hakuaika 24.03.2018 mennessä.

Elämyksiä luonnosta
lapsiperheet, Kylpylähotelli Summassaari, 22.07.2018 - 27.07.2018. Hakuaika 22.4.2018 mennessä.

Elämyksiä Luonnosta
aikuiset, Mantan Luontopalvelut, 20.08.2018 - 25.08.2018. Hakuaika 20.5.2018 mennessä.