Elämyksiä Luonnosta -lomat

Sosiaalisella luontolomatoiminnalla (Soluku) edistetään pitkäaikaissairaiden ja vammaisten ihmisten mahdollisuuksia toimia ja harrastaa erilaisia luontoaktiviteetteja.

Luonto on monelle ihmiselle tärkeä voimavara ja luontolomatoiminnalla pyritäänkin edistämään ihmisten mahdollisuuksia liikkua luonnossa sairaudesta tai vammasta huolimatta. Elämyksiä luonnosta - lomat on tarkoitettu kaikille neurologisen vamman saaneille tai sairastuneille henkilöille jotka haluavat lomallaan harrastaa luontoaktiviteetteja kuten esimerkiksi patikointia, melontaa, hiihtämistä, valokuvaamista yms. Esteettömyys on huomioitu toiminnassa. Lomalle voi osallistua ystävän tai omaisen kanssa.

Lomille osallistuu sosiaali-, terveydenhuolto- sekä liikunta-alan oppilaitosten opiskelijoita apuohjaajina.

Lisätietoja

Lisätietoja lomista antavat Aivoliiton järjestösuunnittelija Johannes Hietala, p. 040 5437 289, johannes.hietala@aivoliitto.fi sekä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto, p. 010 2193 460 tai lomat@mtlh.fi.