12.3.2020

Aivoliitto noudattaa koronavirustilanteessa viranomaisten suosituksia

Aivoliitossa seurataan tarkasti Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL), Sosiaali- ja terveysministeriön sekä valtioneuvoston suosituksia. Aivoliitto suosittaa myös sen jäsenyhdistyksiä seuraamaan viranomaistiedotteita, ja tekemään kokoontumispäätökset viranomaissuositusten pohjalta.

Suomen hallitus suosittaa, että kokoontumisten järjestäjät harkitsevat riskiarvioiden pohjalta suurien yleisötilaisuuksien järjestämistä. Tartuntojen vähentämiseksi hallitus suosittaa myös rajoittamaan ei-välttämätöntä toimintaa, kuten lähikontakteja harrastetoiminnassa ja muulla vapaa-ajalla. Riskiryhmien kanssa asioidessa hallitus suosittaa erityistä harkintaa ja varovaisuutta. Lue hallituksen suositus kokonaisuudessaan.

Aivoliiton järjestämien kevään tapahtumien osalta tilanne päivittyy lähiaikoina. Uusin tieto päivitetään aina Aivoliiton verkkosivuille.

THL:n sivuilla on lisätietoa Suomen koronavirustilanteesta. Parhaiten koronavirukselta suojautuu pesemällä kädet hyvin.