5.10.2018

Aivot narikasta! -näyttely Heurekassa

Kaksivuotinen Aivot narikasta! -näyttely avautuu tiedekeskus Heurekassa 13.10.

Aivot narikasta! on näyttely, jossa tehdään yhdessä hyvää aivoille. Näyttelystä saa vinkkejä terveelliseen aivoarkeen, ja jokainen voi löytää näyttelystä itselleen sopivia keinoja pitää huolta aivoistaan.

Näyttely koostuu erilaisista aivoja haastavista peleistä ja tehtävistä, joita ratkotaan yhdessä 2–5 hengen ryhmissä. Yhdessä tekeminen ja vuorovaikutus toisten ihmisten kanssa on aivojen kehitykselle erityisen tärkeää. Ryhmä ottaa näyttelyyn mennessään narikasta mukaan kannettavat aivot, jotka muuttuvat näyttelykäynnin kuluessa.

Näyttelyssä pääsee liikkumaan, rentoutumaan, tekemään käsitöitä, soittamaan bändissä ja vaikka tanssimaan kaikkien aikojen tunnetuimpia hittitansseja. Aivopähkinöitä, tunteita, aisteja ja unen merkitystä aivoille ei myöskään ole unohdettu. Eikä naurua! Näyttelyssä saa tietoa aivojen toiminnalle välttämättömästä verenkierrosta, aivojen rakenteesta ja toiminnasta sekä aivojen uskomattomasta muovautumisesta, jota tapahtuu läpi elämän vauvasta vaariin.

Aivoliiton jäsenet saavat alennusta Heurekan pääsylipuista vuoden 2018 loppuun asti. Jäsenkortti on esitettävä kassalla.