AVH-perhetukea verkossa

AVH-läheisten verkkoillat syyskaudella 2023

Kun yksi sairastuu, koko perheen elämäntilanne muuttuu. Uudessa tilanteessa tarvitaan niin tietoa kuin tukeakin – ja keskustelumahdollisuutta muiden saman kokeneiden kanssa. Verkkoillassa on lupa tuulettaa tunteita, kysyä neuvoa tai jakaa vinkkejä arjen avuksi toisille. Tule rohkeasti mukaan, vaikka vain hetkeksi!

Verkkoiltoja luotsaa Aivoliiton työntekijä sekä vertaistukihenkilö. Iltoihin ei tarvitse ilmoittautua, mutta muutokset ajankohtiin ovat mahdollisia. Syyskauden verkkoillat pidetään pääsääntöisesti joka kk:n toinen maanantai.

• maanantai 11.9. klo 18.00–19.30
  • maanantai 9.10. klo 18.00–19.30
  • maanantai 13.11. klo 18.00–19.30
  • maanantai 11.12. klo 18.00–19.30

Katso osallistumislinkki ja varmista illan ajankohta: aivoliitto.fi/tapahtumat

Sairastuneen lapsen tai nuoren (alle 30 v.) vanhemmille ja läheisille järjestämme verkkotapaamisia vertaisvanhempien kanssa sovittaessa. Kysy lisää: Enable JavaScript to view protected content.

AVH-tietoillat joka kuukauden neljäs keskiviikko

Tietoiltojen asiantuntijaluennot ja kokemuspuheenvuorot käsittelevät arkea. Tietoillat ovat ennen kaikkea suunnattu AVH:n sairastuneille ja läheisille, mutta myös muut asiasta kiinnostuneet voivat tulla kuulolle. Asioita käsitellään sairastuneen sekä perheen ja läheisten näkökulmasta.

AVH -tietoillat kuukauden neljäs keskiviikko klo 18.00–19.30. Joka illassa on oma teemansa.

• Keskiviikko 25.10. klo 18: Teemana toiminta perheen yhteisöissä (harrastukset yms.)
  • Keskiviikko 22.11. klo 18: Teemana läheisyys ja seksuaalisuus

Tietoiltojen tarkemmat ohjelmat varmistuvat ja löytyvät verkkosivujen tapahtumissa n. kuukautta ennen tapahtumaa.

Perheen oma verkkokeskustelu

Voimme myös järjestää perheellesi oman ohjatun verkkokeskustelun, jossa kootaan lähipiiri saman pöydän ääreen mahdollisista välimatkoista huolimatta. Yhtäaikainen tieto ja yhteinen suunnitelma jatkosta helpottavat arjen sujumista ja kuntoutujan tukemista. Keskustelun tärkein anti on yhteinen ymmärrys tilanteesta ja niistä keinoista millä AVH:n mukanaan tuoma uusi arki sujuu parhaiten.

AVH-perhetukea verkossa 2023