Oppaat erityistä tukea tarvitsevien kohtaamiseen harrastustoiminnassa

Oppaat on tarkoitettu työvälineiksi ja ajatusten herättäjäksi valmentajille sekä ohjaajille.

Liito-oppaassa keskitytään autismin kirjon, ADHD:n tai oppimisen haasteiden kanssa tasapainoilevien lasten ja nuorten osallisuuden tukemiseen. Opas on tarkoitettu työvälineeksi ja ajatusten herättäjäksi valmentajille sekä ohjaajille. Oppaaseen on koottu tietopakettia erityistä tukea tarvitsevien lasten kohtaamiseen; miten ADHD, autismin kirjo tai oppimisvaikeudet voivat näyttäytyä harrastustoiminnassa. Lisäksi oppaassa on käytännön vinkkejä ohjaustyöhön. Oppaasta löydät myös lomakkeen vanhempien kanssa tehtävään yhteistyöhön ja tuen tarpeen sanoittamisen avuksi.

Erityisesti sinulle -opas on tarkoitettu ohjaajille, jotka kohtaavat erityistä tukea tarvitsevia lapsia ja nuoria harrastustoiminnassa. Oppaan avulla harrastustoiminnan ohjaaja pääsee keskeisten teemojen kautta suunnittelemaan osallisuutta tukevaa harrastustoimintaa. Tutustu konkreettisiin vinkkeihin ja esimerkkeihin, joita on helppo soveltaa harrastustoiminnassa.

Lataa Liito-opas

Lataa Erityisesti sinulle -opas