Ajankohtaista kielellisestä erityisvaikeudesta

Osallistu verkkosopeutumisvalmennukseen!

Verkossa toteutuvan sopeutumisvalmennuskurssin tavoitteena on lisätä perheen tietoa kielellisestä erityisvaikeudesta, tukea perhettä arjessa ja tarjota mahdollisuus vertaistukeen.

Verkkokurssin viikonlopun kestävällä aloitusjaksolla tutustutaan muihin kurssilaisiin ja opetellaan verkkotyökalujen käyttöä. Sen jälkeen osallistuminen tapahtuu verkossa yhteensä seitsemän kertaa. Verkkotapaamisiin osallistutaan ryhmävideopuheluiden, verkkokeskustelujen ja -tehtävien avulla. Verkkotapaamisten teemat vaihtelevat.

Kurssille haetaan hakulomakkeella viimeiseen hakupäivään mennessä. Hakulomakkeeseen liitetään tiedoiltaan ajan tasalla oleva lääkärintodistus, josta käy ilmi lapsen tämänhetkinen tilanne. Jos haluaa hakea kurssiin liittyen matkakorvauksia ja kuntoutusrahaa Kelalta, kurssihakemuksen liitteeksi tarvitaan myös lääkärin suositus. Kurssille valitaan kuusi perhettä.

Kurssit toteutetaan Veikkauksen tuella ja ne ovat kurssilaisille maksuttomia.

Hakulomake

Palaa otsikoihin