Nuorten kurssit

Nuorten kurssien tavoitteina on rohkaista nuoria ryhmässä toimimiseen ja vuorovaikutukseen sekä antaa onnistumisen kokemuksia. Lisäksi on mahdollisuus keskustella ryhmässä askarruttavista asioista ja kurssilla tutustutaan erilaisiin vapaa-ajan harrastuksiin. Kurssilla työskentelee psykologi, toimintaterapeutti ja ohjaajat KOTA –Lasten ja nuorten hyvinvointi ry:stä.

16-18 vuotiaiden nuorten kurssi

Kurssille valitaan 8 nuorta. Kurssi kestää 6 vrk. Kurssipaikka Suvituuli, Turku.

Kurssiaika
Hakupäivä
Rahoitus
30.7.–4.8.20181.6.2018Veikkaus

Yli 18-vuotiaiden nuorten kurssi

Kurssiaika
Hakupäivä
Rahoitus
6.8.–11.8.20188.6.2018Veikkaus

Nuorten kurssille hakeminen

Nuorten kurssihakemuslomake

Nuorten kurssille haetaan hakulomakkeella, joka on saatavissa Aivoliiton palveluyksiköstä tai yllä olevasta linkistä. Kurssit ovat nuorille maksuttomia. Jos haluat hakea Kelalta matkakorvauksia tai kuntoutusrahaa, kurssihakemuksen liitteeksi tarvitaan lääkärin suositus. Suosituksen ei tarvitse olla laaja lausunto, vaan riittää että siitä selviää kurssi, jolle olet hakemassa. Hakemukseen voi liittää myös muiden asiantuntijoiden lausuntoja.

Kurssihakemus lähetetään liitteineen viimeiseen hakupäivään mennessä osoitteella:

Aivoliitto ry
Kurssihakemus
Suvilinnantie 2
20900 TURKU

Aivoliiton valintatyöryhmä tekee valinnat kursseille hakuajan päätyttyä. Kaikki hakijat ovat tasavertaisia, mutta ensisijaisesti valitsemme hakijoita, jotka eivät ole aikaisemmin olleet kurssilla.

Valituksi tulleille lähetetään kutsukirje liitteineen. Keräämme osallistujilta esitiedot ennen kurssia, näiden avulla kartoitamme nuorten tavoitteita ja toiveita kurssille.