Joulu

Jouluista tekemistä.

Jouluinen piilosana:

Arvaatko, mitkä jouluiset sanat löytyvät piilosanasta? Arvaa kirjain kerrallaan yksin tai kaverin kanssa. Tämä tehtävä sopii hyvin myös etä-videopuheluiden yhteiseksi aktiviteetiksi joulun aikaan:

icon.png|1omhwxl4ub6c7qbjdg8bmyw2.pngJouluinen piilosana (Wordwall-tehtävä, avautuu uuteen ikkunaan)

Jouluenkeli:

Tehkää yhdessä jouluenkeli. Yhteisen tekemisen kautta syntyy mukavaa yhdessäoloa ja vuorovaikutusta. Keskustelkaa samalla, laitatteko enkelin kuusen oksalle vai lahjaksi ystävälle. Entä millaisen paperin valitset?

Paperienkeli kuusen oksalla Tulosta jouluenkelin askarteluohje (pdf)

Joulubingo:

Tulosta bingo paperille tai avaa tiedosto kännykän tai tabletin näytölle. Löydätkö joulun merkit esimerkiksi kauppareissun aikana? Merkitse löytämäsi merkit päivämäärällä, raksilla tai ottamalla kuva bongauksestasi. Voit myös ottaa kisan kaverin kanssa: kumpi saa nopeammin bingorivin tai koko taulukon valmiiksi? Tai valitse itse ennen retkeä, mitkä kohteet haluat etsiä. Sopii kaikenikäisille. (Bingoalusta tehty Papunetin kuvatyökalulla)

Jouluinen bingoalusta. Juhlapöydän konvehteja, ikkunatähti, joulukukka, tonttulakki, glögi, kynttelikkö, kynttilä, piparitalo, joulukuusi, joulupallo, tonttu, joululahjaTulosta Joulubingo (pdf-tiedosto)

Aiheeseen liittyvät