Pelit

Monelaiset lautapelit soveltuvat kielellisten taitojen harjoitteluun. Pelit ovat myös hyvä keino mukavaan yhdessäoloon, joten kokeilkaa myös pelejä, joissa kielellä ei ole niin suurta merkitystä (esim. Huojuva torni tai Kimble).

Piirrä-näyttele-ääntele

Pelin tarkoituksena on rohkaista pelaajia käyttämään erilaisia vuorovaikutuskeinoja hauskalla tavalla.

Piirrä-Ääntele-Näyttele - peli (linkki vie Ryhmärenki-sivustolle)

Piirra-aantele-nayttele-peli-404x304.png

Junior Alias

Sana- ja kuvaselityspeli, jossa pitää arvata, mitä kuvaa pelikumppanisi yrittää selittää. Peliä kannattaa pelata omilla säännöillä! Ota sanaselitykseen mukaan eleet, piirtäminen ja ääntely. Jos sananlöytämisvaikeudet ovat vaikeita, hyvä versio pelistä voi olla sellainen, jossa arvauskuvia on käännetty esille pöydälle esim. 10 kpl kerrallaan ja jokin näistä valitaan esitettäväksi. Nopeiten oikeaa korttia näyttävä saa pisteen. Peliä saa peli- ja kirjakaupoista sekä kirpputoreilta. Tavallinen Aliaskin voi sopia, jos lukeminen onnistuu ja kielelliset ongelmat ovat lieviä.

Junior Alias

(kuva: Tactic)