Kuntoutuskurssit

Kuntoutuskurssin tarkoituksena on tukea kuntoutujan fyysistä, psyykkistä, kognitiivista ja sosiaalista työ- ja opiskelukykyä tai toimintakykyä sekä aktiivisuutta ja osallistumista arjen eri ympäristöissä ja verkostoissa. Kurssit toteutetaan moniammatillisesti ryhmämuotoisena kuntoutuksena. Ryhmässä toteutuvista ja yksilöllisistä osuuksista muodostuu tarkoituksenmukainen ja tavoitteellinen kokonaisuus. Ryhmätilanteet mahdollistavat vertaistuen.

Yhteisten kokemusten jakaminen edistää yksilöllisiä kuntoutumisprosesseja. Aivoliiton kuntoutuskurssit järjestetään Kelan kuntoutuksena ja niihin
haetaan Kelan kautta, Kelan hakulomakkeilla ja tarvittavilla liitteillä.

Aivoliitto järjestää kuntoutuskursseja aivoverenkiertohäiriön sairastaneille ja heidän läheisilleen.

Muista turvavälit ja hyvä käsihygienia myös Aivoliiton kursseilla

Kurssitoiminnassamme pyrimme minimoimaan tartuntariskiä muun muassa huolehtimalla turvaväleistä ja käsihygieniasta sekä järjestämällä kurssin toimintaa isommissa tiloissa ja porrastamalla esimerkiksi ruokailuja. Kurssin ohjelmaa pyritään järjestämään mahdollisimman paljon ulkona, sääolosuhteiden niin salliessa.

Kun tulet kurssille, kiinnitä huomiota turvaväleihin ja hyvään käsihygieniaan. Hyvällä käsihygienialla tarkoitamme huolellista käsien pesua tai käsidesin käyttöä aina silloin kuin käsien pesu ei ole mahdollista. Tutustu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen käsienpesuohjeeseen.

Peruutathan kurssiosallistumisesi näissä tapauksissa:

• sinulla on hengitystieoireita
  • olet itse ollut tai samassa taloudessa asuva on ollut lähikontaktissa sairastuneen kanssa
  • olet karanteenissa mahdollisen altistumisen vuoksi
  • huomioithan, että ulkomailta tultaessa on oltava karanteenissa 14 vuorokautta

Kiitos ymmärryksestänne!