Hakeminen ja rahoitus Stea

Kurssille haetaan Aivoliiton hakulomakkeella. Jos haluat hakea Kelalta matkakorvauksia tai kuntoutusrahaa, kurssihakemuksen liitteeksi tarvitaan lääkärinlausunto, jossa on lääkärin suositus kurssille. Ilman kyseistä suositusta Kela ei myönnä korvauksia matkakustannuksista eikä mahdollista kuntoutusrahaa.

Kela korvaa kaikilla kursseilla osallistujien matkat omavastuuosuuden ylittävältä osalta. Korvaus suoritetaan halvimman matkustustavan mukaan (julkinen liikenne). Omavastuuosuus yhdensuuntaiselta matkalta on 25 euroa (vuonna 2020). Jos sinulla on oikeus Kelan korvaamaan taksimatkaan, tilaa taksi oman alueesi tilausnumerosta. Saat matkakorvauksen heti taksissa ja maksat matkastasi enintään 25 euron omavastuun. Jos tilaat taksin muulla tavoin, Kela ei korvaa matkaasi.

Hakemukseen voi liittää myös muiden asiantuntijoiden (esimerkiksi puheterapeutti, toimintaterapeutti) lausuntoja. Aivoliiton valintatyöryhmä tekee valinnat kursseille hakuajan päätyttyä. Kaikki hakijat ovat tasavertaisia, mutta ensisijaisesti valitsemme hakijoita, jotka eivät ole aikaisemmin olleet kurssilla. Valituksi tulleille lähetetään kutsukirje liitteineen.

Kurssihakemus lähetetään liitteineen viimeiseen hakupäivään mennessä osoitteella:

Aivoliitto ry
Kurssihakemus
Suvilinnantie 2,
20900 TURKU

Kustannukset ja korvaukset

Kurssilaisille kurssit ovat maksuttomia. Kurssit toteutetaan Veikkauksen tuella.

Huom! Kursseihin liittyvät muutokset ovat mahdollisia.

Hakemus Aivoliiton kurssille, AVH

Täytetty hakemus lähetetään postitse Aivoliittoon.