Näin haet sopeutumisvalmennukseen

Hakemukseen liitetään tiedoiltaan ajan tasalla oleva, alle vuoden vanha, lääkärin suositus sopeutumisvalmennuskurssille, jos haluat hakea Kelalta matkakorvauksia tai kuntoutusrahaa. Hakemukseen voi liittää myös muiden asiantuntijoiden (esimerkiksi puheterapeutti, toimintaterapeutti) lausuntoja. Aivoliiton valintatyöryhmä tekee valinnat kursseille hakuajan päätyttyä. Kaikki hakijat ovat tasavertaisia, mutta ensisijaisesti valitsemme hakijoita, jotka eivät ole aikaisemmin olleet kurssilla. Valituksi tulleille lähetetään kutsukirje liitteineen.

Kurssihakemus lähetetään liitteineen viimeiseen hakupäivään mennessä osoitteella:

Aivoliitto ry
Kurssihakemus
Suvilinnantie 2,
20900 TURKU

Kustannukset ja korvaukset

Kurssilaisille kurssit ovat maksuttomia. Ne toteutetaan joko Veikkauksen tuella tai Kelan kuntoutuksena (Kommunikaatioon painottuvat kurssit). Kela korvaa kursseille osallistuvien matkat omavastuuosuuden ylittävältä osalta halvimman matkustustavan mukaan (julkinen kulkuneuvo). Omavastuuosuus yhdensuuntaiselta matkalta on 25 €/hlö. Matkakorvauslomakkeet ja tarvittavat liitteet saa kurssilta. Erityiskulkuneuvon käytöstä on neuvoteltava ennen kurssia Kelan toimistossa.

Kuntoutusraha turvaa toimeentulon kuntoutuksen aikana 16–67-vuotiaalle kuntoutujalle, joka on työelämässä. Jos kyseessä on kurssi, jolle omainen voi osallistua, on myös omaisella mahdollisuus hakea kuntoutusrahaa. Myöntöedellytykset ovat samat kuin kuntoutujalla.

Huom! Kursseihin liittyvät muutokset ovat mahdollisia.

Hakemus Aivoliiton kurssille, AVH

Täytetty hakemus lähetetään postitse Aivoliittoon.

Aiheeseen liittyvät