Liittokokous 2019

Toukokuussa on aika valita tulevat päätöksentekijät ja luottamushenkilöt Aivoliiton liittovaltuustoon kuin liittohallitukseenkin. Yhdistysten puheenjohtajille ja sihteereille on asiasta lähtenyt viestiä, mutta tässä vielä muistutuksena.

Uuteen liittovaltuustoon valitaan 36 varsinaista jäsentä ja viisi varajäsentä eli jokaisesta 18:sta maakunnasta valitaan yksi AVH-edustaja ja yksi edustaja kiellinen erityisvaikeus -yhdistyksistä.

Jokaisessa tulevassa maakunnassa ei (vielä) ole omaa AVH- tai kiellinen erityisvaikeus -yhdistystä, mutta ehkä on halukkaita tulemaan ehdokkaaksi luottamustehtäviin. Aikaisempaa kokomusta ei tarvitse olla. Jos omaa yhdistystä ei ole, niin ehdokkaaksi asettuminen onnistuu valtakunnallisten yhdistysten avulla, joita ovat Suomen Pro AVH ry sekä Suomen Kielipolku SLI ry. Uudenmaan AVH-yhdistyksen toiminta-alueena on sääntöjen mukaan koko maa. Nämä yhdistykset voivat siis asettaa ehdokkaita koko Suomen alueelta.

Ehdokkaat ilmoitetaan 31.3. mennessä, joten nyt on aika toimia; jakaa tietoa, ilmiantaa hyviä ehdokkaita ja tarvittaessa olla rohkeasti yhteydessä edellä mainittuihin yhdistyksiin tai alueenne järjestösuunnittelijaan, joka on myös apuna ehdokasasettelussa. Syksyn aluetapaamisissa kävi ilmi, että kiinnostusta paikkoihin on – se oli kiva huomata.

Jos mielessänne on jotain kysyttävää, niin ottakaa yhteyttä.