10.9.2020

Muista turvavälit ja hyvä käsihygienia Aivoliiton kursseilla ja tapahtumissa

Aivoliiton kursseilla ja tapahtumissa on turvallista olla

Pyrimme toiminnassamme minimoimaan tartuntariskiä muun muassa huolehtimalla turvaväleistä ja käsihygieniasta sekä järjestämällä toimintaa isommissa tiloissa ja porrastamalla esimerkiksi ruokailuja. Etenkin kurssien ohjelmaa pyritään järjestämään mahdollisimman paljon ulkona, sääolosuhteiden niin salliessa. Kurssikeskusta siivotaan tehostetusti päivittäin.

Huolehditaan hyvinvoinnistamme yhdessä

Kun tulet kurssille tai tapahtumiimme, kiinnitä huomiota turvaväleihin ja hyvään käsihygieniaan. Hyvällä käsihygienialla tarkoitamme huolellista käsien pesua tai käsidesin käyttöä aina silloin, kun käsien pesu ei ole mahdollista. Tutustu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen käsienpesuohjeeseen. Toivomme, että kodeissa tarkennatte myös lapsille, kuinka tärkeää on noudattaa turvavälejä ja käsihygieniaa kurssin ja tapahtuman aikana.

Peruutathan osallistumisesi näissä tapauksissa:

• sinulla on hengitystieoireita
  • olet itse ollut tai samassa taloudessa asuva on ollut lähikontaktissa sairastuneen kanssa
  • olet karanteenissa mahdollisen altistumisen vuoksi
  • jos ulkomaan matkakohteesi löytyy THL:n karanteenisuosituslistalta, pidäthän 14 päivän omaehtoisen karanteenin. Katso ajankohtaiset karanteenisuositukset THL:n sivuilta.

Matkustaminen kurssille ja tapahtumiin

Jos sinulla on lääkärin suositus kurssille ja julkisten liikennevälineiden käyttäminen on toimintakykysi huomioiden haasteellista, suosittelemme Kela-taksin käyttöä. Lue lisää Kela-taksista. Jos tulet kurssille tai tapahtumaan julkisilla liikennevälineillä, noudatathan virallisia turvallisuusohjeita ja -suosituksia.

Kiitos ymmärryksestänne!