Kehityksellisen kielihäiriön tietoisuusviikko

Aivoliitto järjestää kehityksellisen kielihäiriön tietoisuusviikon 10.-14.10.2022. 14.10 vietetään myös maailmanlaajuista kehityksellisen kielihäiriön tietoisuuspäivää.

Viikon tavoitteena on lisätä tietoisuutta kielihäiriöstä, sekä varhaisen tunnistamisen ja tukemisen merkityksestä lapsen kehitykselle ja hyvinvoinnille. Voit seurata tietoisuusviikkoa liiton somekanavissa Facebookissa ja Instagramissa (@Puhetta ja @Kommunikaatiokeskus). Viikko huipentuu kansainväliseen kehityksellisen kielihäiriön tietoisuuspäivään 14.10.2022, jolloin järjestämme kaikille avoimen webinaarin.

Tervetuloa mukaan webinaariin 14.10. klo 12–14.30

Tietoisuusviikko huipentuu kehityksellisen kielihäiriön tietoisuuspäivänä webinaariin perjantaina 14.10. kello 12–14.30. Webinaarin teemana on kehityksellisen kielihäiriön varhainen tunnistaminen ja tuki. Ilmoittaudu mukaan

OHJELMA

Alkusanat
Mika Pyykkö, Aivoliiton toiminnanjohtaja

Vuorovaikutuksen sekä kielen ja puheen haasteiden varhainen tunnistaminen.
Pia Lindevall, yliopisto-opettaja, Logopedia FM, puheterapeutti

Kielenkehityksen tukeminen varhaiskasvatuksessa.
Päivi Pihlaja, dosentti, yliopistotutkija

Mitä jos äitikään ei ymmärtäisi minua?
Kokemuspuhuja, Susanna Jansen.

Vuorovaikutuksen avaimet-hankkeen ryhmämuotoinen toimintamalli ja vaikutustulokset.
Timo Teräsahjo, psykologi, Aivoliitto
Pia Lindevall, yliopisto-opettaja, Logopedian FM, puheterapeutti
Raymond Bertram, dosentti, yliopistonlehtori

Millä tavalla varhainen tunnistaminen ja diagnosointi palvelee kielihäiriöisen lapsen kuntoutusta.
Hannele Merikoski, puheterapeutti, Aivoliitto

Kampanja

Kehityksellisen kielihäiriön tietoisuusviikolla toteutamme liiton sosiaalisen median kanavissa (Facebook, Twitter, Instagram) kampanjan #kartallekielihäiriöstä. Julkaisemme viikon aikana teemaan liittyvää materiaalia: videoita ja kirjoituksia sekä jaamme tietoa kehityksellisestä kielihäiriöstä.

Lähde mukaan

• Osallistu mukaan tietoisuusviikkoon kertomalla sosiaalisessa mediassa sinun kokemuksia kehityksellisestä kielihäiriöstä ja ole mukana lisäämässä tietoisuutta.
  • Voit käyttää aihetunnisteita: #kehityksellinenkielihäiriö #kartallekielihäiriöstä