Aivoliiton Vuoden Vapaaehtoinen

Vuoden Vapaaehtoisen valinta on mahtava mahdollisuus nostaa esille jäsenyhdistyksissä toimivia tinkimättömiä tekijöitä ja inspiraation luojia.

Vuoden Vapaaehtoinen -ehdokas voi olla pitkän linjan vapaaehtoistoimija tai uusi tulokas. Hän toimii vapaaehtoisena sydämellä ja innostaen muita. Hän voi olla yhdistyksen kantava voima, taitava innostaja, kekseliäs toiminnan kehittäjä, siltojen rakentaja, erilaisten kohtaamisten synnyttäjä tai muuten ansioitunut ja aktiivinen vapaaehtoinen. Ainoana kriteerinä on, että Vuoden Vapaaehtoiseksi ei voi ehdottaa henkilöä, joka saa hyväntekeväisyystyöstään myös rahallista korvausta (esim. vapaaehtoistyötä tarjoavan järjestön työntekijä). Matkakorvausta ei lasketa rahalliseksi korvaukseksi.

Miten yhdistys nimeää ehdokkaansa?

• Yhdistys kysyy ensin luvan henkilöltä, jonka haluaa ilmoittaa mukaan Aivoliiton Vuoden Vapaaehtoinen -ehdokasäänestykseen.

• Ehdokkaan nimeäminen tapahtuu sähköisellä lomakkeella. Pääset sähköiseen lomakkeeseen tästä.

• Lomakkeelle täytetään ehdokkaan nimi, yhdistys, yhteystiedot ja perustelut, miksi hänet tulisi valita Aivoliiton Vuoden Vapaaehtoiseksi. Tiedot tulee lähettää lomakkeen kautta viimeistään 8.8.2021.

• Aivoliiton vuoden vapaaehtoisen valitsee raati, johon kuuluvat liittovaltuuston puheenjohtaja Marja Paavonkallio, varapuheenjohtaja Ari-Pekka Klami sekä järjestöpäällikkö Elina Salo-Orkamaa ja vapaaehtoistoiminnan suunnittelija Inka Panttila. Raati kokoontuu tekemään valinnan elokuussa 2021.

• Aivoliiton Vuoden Vapaaehtoinen on myös Aivoliiton ehdokas Kansalaisareenan valtakunnalliseen Vuoden vapaaehtoinen -äänestyksessä. Kansalaisareenan äänestyksen tulos julkistetaan joulukuussa Vapaaehtoisten päivänä.

Aivoliiton Vuoden Vapaaehtoiset

Marja Hirvonen, Kainuun Aivoyhdistys ry