Aivoliiton vuoden vapaaehtoinen

Aivoliiton vuoden vapaaehtoinen -ehdokasasettelussa jäsenyhdistyksillä on upea mahdollisuus nostaa esille yhdistyksen oma huipputyyppi. Vuoden vapaaehtoinen -ehdokas voi olla pitkän linjan vapaaehtoistoimija tai uusi tulokas. Hän toimii vapaaehtoisena sydämellä ja innostaen muita. Hän voi olla yhdistyksen kantava voima, taitava innostaja, kekseliäs toiminnan kehittäjä, siltojen rakentaja, erilaisten kohtaamisten synnyttäjä tai muuten ansioitunut ja aktiivinen vapaaehtoinen. Ainoana kriteerinä on, että vuoden vapaaehtoiseksi ei voi ehdottaa henkilöä, joka saa hyväntekeväisyystyöstään myös rahallista korvausta (esim. vapaaehtoistyötä tarjoavan järjestön työntekijä).

Miten yhdistys nimeää ehdokkaansa?

• Yhdistys kysyy ensin luvan henkilöltä, jonka haluaa ilmoittaa Aivoliiton Vuoden vapaaehtoinen -ehdokasäänestykseen mukaan.
  • Yhdistys perustelee, miksi tämä hyvä tyyppi olisi loistava Aivoliiton Vuoden vapaaehtoinen -ehdokas, maksimissaan yksi A4-sivu.
  • Ehdokkaan nimi, paikkakunta, yhteystiedot ja perustelut toimitetaan 20.8.2020 mennessä sähköpostilla Enable JavaScript to view protected content. -osoitteeseen.
  • Aivoliiton vuoden vapaaehtoisen valitsee vuonna 2020 raati, joka koostuu liittovaltuuston puheenjohtajasta ja varapuheenjohtajasta, järjestösuunnittelijoista Veijo Kivistöstä ja Carita Sinkkosesta sekä järjestötiedottaja Sanna Tarkkasesta.
  • Aivoliiton Vuoden vapaaehtoinen on Aivoliiton ehdokas Kansalaisareenan valtakunnalliseen Vuoden vapaaehtoinen -äänestykseen, jonka tulos julkistetaan joulukuussa vapaaehtoisten päivänä 5.12.2020.