1.10.2020

Marja Hirvonen on Aivoliiton Vuoden vapaaehtoinen

Aivoliiton Vuoden vapaaehtoinen vuonna 2020 on Marja Hirvonen Kainuun Aivoyhdistys ry:stä. Tunnustuksen myötä Marja on myös Aivoliiton ehdokas Kansalaisareenan Vuoden vapaaehtoiseksi.

Sydämellinen moniosaaja

Marja on yhdistyksen pitkäaikainen ja vankan kokemuksen omaava vapaaehtoistoimija sekä yhdistyksen yhteydenpitäjä. Hänen sydämenasiansa on yhdistyksen kokonaisvaltainen hyvinvointi sekä afaattisten henkilöiden ja heidän omaistensa asema.

Marjan yhdistyspolku käynnistyi vuonna 2007, kun häntä toivottiin yhdistyksen sihteeriksi. Marja on ollut toiminnan ytimessä jo komeat 13 vuotta. Marjan monipuolinen osaaminen näkyy monessa yhdistyksen tehtävässä. Hän on toiminut muun muassa yhdistyksen sihteerinä, jäsenrekisterivastaavana, tiedottajana, hallituksen jäsenenä, varapuheenjohtajana, aluekerhon vetäjänä ja digiryhmän käynnistäjänä. Yhdistyksen tehtävien rinnalla Marja toimii omaisten vertaistukihenkilönä. Marjan vapaaehtoistyössä korostuu vahvasti vammaisjärjestössä toimiminen, joka kuuluu oleellisesti Aivoyhdistyksen toimintaan.

Marja on myös tulevaisuusorientoitunut: Hän kehittää jatkuvasti toimintaa koko Kainuun alueella ja uskaltaa kokeilla uutta. Marjalle toiminnan tärkeimmät arvot ovat toiminnan soveltaminen, esteettömyys ja mahdollisuus tasavertaiseen osallistumiseen. Marja on tiimitoimija, taitava verkostoituja, sosiaalisesti lahjakas, vastuuntuntoinen, innostuva ja innostava. Hän saa virtaa vapaaehtoistoimintaan muun muassa mökillä puuhastelusta, ulkoilusta, luonnosta ja matkustelusta. Myös oman puolison korvaamaton tuki tukee aktiivista yhdistystoimijaa.

Äänestä Marja Kansalaisareenan Vuoden vapaaehtoiseksi

Kansalaisareena palkitsee Vuoden vapaaehtoisen seitsemättä kertaa. Marjaa voi äänestää Kansalaisareenan sivuilla klikkaamalla kohtaa Kajaani Marja Hirvonen. Kansalaisareenan äänestys on auki lokakuun ajan.

Lisätietoja Kansalaisareenan äänestyksestä ja Vuoden vapaaehtoinen -tunnustuksesta voi lukea Kansalaisareenan sivuilta.

Miten Aivoliiton Vuoden vapaaehtoinen valittiin?

Vuoden vapaaehtoinen -ehdokasasettelu käynnistyi keväällä. Aivoliiton jäsenyhdistykset nimesivät omia ehdokkaitaan, joista raati valitsi Aivoliiton Vuoden vapaaehtoisen. Raati muodostui Aivoliiton liittovaltuuston ja järjestötiimin jäsenistä. Lue lisää Aivoliiton Vuoden vapaaehtoisen valitsemisesta.