Painokevennetty kävelyharjoittelu

Painokevennetyn kävelyharjoittelun avulla voidaan parantaa pystyasennon hallintaa, edistää kävelykykyä ja kohentaa kuntoa. Meillä painokevennetty kävelykuntoutus toteutetaan h/p/cosmos -kävelymaton, -airwalk -nostolaitteen sekä tukivaljaiden avulla. Painokevennetyssä kävelyharjoittelussa kuntoutujan asentoa tuetaan tukivaljaiden avulla ja airwalk- laitteen avulla kehon painoa kevennetään, jolloin kävely on turvallista ja miellyttävää. Kevennettynä kuntoutuja pystyy moninkertaistamaan toistojen määrän perinteiseen kävelyharjoitteluun verrattuna.

Lisäksi tukivaljaiden ja kevennyksen avulla pystytään harjoittamaan tasapainoa, painonsiirtoja ja kehon symmetristä käyttöä pystyasennossa. Painokevennetty kävelykuntoutus soveltuu tutkitusti mm. aivoverenkiertohäiriön jälkeiseen kuntoutukseen, MS- ja Parkinsonin tautia sairastaville sekä alaraajoihin kohdistuneiden leikkausten jälkikuntoutuksena.

Painokevennettyyn kävelykuntoutukseen voi tulla lääkärin lähetteellä, Kelan tai kaupungin maksusitoumuksella tai itse maksaen.

Lisätietoa saat fysioterapeuteiltamme.