Tarjoamme vertaistukea AVH:n sairastaneille ja läheisille

Vertaistuki auttaa sairastunutta ja läheistä muodostamaan käsitystä siitä uudesta elämää muuttavasta tilanteesta, mihin ihminen on joutunut. Kiteytettynä se on läsnäolon, valon ja toivon tuomista ihmistä ahdistavaan tilanteeseen.

Aivoliitossa vertaistukea tarjotaan monella tapaa

Henkilökohtainen vertaistuki

Voit hakea henkilökohtaista vertaistukea Aivoliiton vertaistukihenkilövälityksen kautta koko Suomen alueelta. Vertaistukihenkilöt ovat koulutettuja ja vaitiolovelvollisia henkilöitä.

Vertaistukea ryhmistä

Lähellä sinua toimii Aivoliiton jäsenyhdistysten ryhmiä, kerhoja ja liikuntaryhmiä. Lue lisää vertaistukiryhmien toiminnasta.

Vertaistukea verkosta

HUOM! Vertaistukichat on tällä hetkellä tauolla

Aivoliiton vertaistukichat toimii Tukinetissä. Chatiin voit osallistua anonyymisti. Chatissa vastaajina ovat koulutetut vertaistukihenkilöt ja Aivoliiton ammattilainen.

Verkkokeskusteluissa tarjoamme tukea sairastumisen tuomiin elämänmuutoksiin ja annamme vinkkejä arjen asioiden ja haasteiden kohtaamiseen ja ratkaisemiseen. Joissakin chateissa voi olla myös alateemana jokin ajankohtainen asia. Chatit palvelevat erityisesti vastasairastuneita, mutta kaikki ovat tervetulleita mukaan.

Miten Tukinet toimii? –Lue lisää tästä.

Onko sinulla kysyttävää Vertaistuki-chatista? Ota yhteyttä Aivoliiton verkkovertaistuen yhteyshenkilöön Risto Lappalaiseen sähköpostitse Enable JavaScript to view protected content..

Työikäisten AVH:n sairastaneiden toiminta (alle 45 v.)

Aivoliitolla on työikäisille AVH:n sairastaneille valtakunnallista toimintaa. Lisäksi työikäisille on omia paikallisia ryhmiä sekä oma Facebook-sivu.

Vertaistukea afaattisille henkilöille

Juttu-tupa-toiminta on tarkoitettu afaattisille henkilöille. Juttu-tupia toimii jo yli 40 paikkakunnalla Suomessa. Lisätietoa Juttu-tupa-toiminnasta.

Haluatko vertaistukijaksi?

Kiinnostuitko itse vertaistukitoiminnasta? Aivoliitto kouluttaa vuosittain uusia vertaistukijoita.

Aiheeseen liittyvät