Materiaalisalkku

Yhdistysten materiaalisalkku on yhdistysaktiivien sekä kerhojen vetäjien käyttöön tarkoitettu tietopaketti. Materiaalisalkusta löytyy tietoa ja ideoita yhdistysten perustoimintaan sekä toiminnan suunnitteluun ja kehittämiseen. Täältä löydät malleja ja pohjia yhdistystoiminnan tueksi. Ota yhteys Aivoliiton järjestötiedottajaan, kun haluat esimerkiksi lomakepohjan yhdistyksesi tiedoilla.

Vinkki lomakkeiden käyttöön

Iso osa lomakkeista on Excel-tiedostoja, joiden käyttäminen vaatii oman ohjelmansa. Jos koneellasi on Excel, tiedostojen käyttäminen onnistuu sillä. Tiedostojen käyttäminen onnistuu kuitenkin helposti myös ilman Exceliä, mikäli sinulta löytyy Google-tili (eli Gmail-sähköposti). Lataa ensin lomaketiedosto omalle koneellesi ja sen jälkeen omalta koneeltasi Google Driveen. Googlella on oma Sheets-ohjelma, jolla voit muokata Excel-tiedostoja. Google Drivessä voit käyttää myös Word-tiedostoja. Niiden muokkaamiseen sopiva ohjelma on Google Docs.

Huom! Materiaalisalkussa ei ole enää jäsenjärjestöavustus-lomakkeita.

Uni-teemavuosi 2024

Aivoliiton tuki ja apu -esitteet

Esitteiden avulla voi helposti kertoa Aivoliiton tarjoamasta tuesta ja avusta. Esitteet ovat vuorovaikutteisia eli pääset aiheotsikkoa klikkaamalla suoraan liiton oikealle verkkosivulle. Linkit näkyvät esitteissä tekstimuodossa, joten esitteitä voi myös tulostaa. Esitteet on päivitetty ja tarkistettu helmikuussa 2024.

Aivoliiton säännöt yhdistyksille

Lomakkeet

Tästä löydät tilastointilomakkeita sekä esimerkkejä erilaisista lomakepohjista.

Vinkit yhdistysten toimintaan

Liikuntatoiminnan lomakkeet

Vertaistuki

Tästä löydät vertaistukikäyntien tilastointilomakkeet.

Sense-jäsenrekisteri

Yhdistysten viestintä

Tästä löydät kuvauslupa-lomakkeen, yhdistysten graafisen ohjeiston eli ohjeet kuinka liiton logoja käytetään sekä esimerkkipohjia yhdistystoiminnan tueksi. Ota yhteys Aivoliiton järjestötiedottajaan, kun haluat materiaalia oman yhdistyksesi tiedoilla.

Ansiomerkit, standaari ja diplomit

Liittovaltuuston kokouspöytäkirjat

Aivoliiton infograafit

Infograafit kertovat selkeästi Aivoliiton toiminnasta. AVH-infograafi on päivitetty helmikuussa 2024.

Aiheeseen liittyvät