Ajankohtaista

Tällä sivulla julkaistaan ajankohtaisia nostoja sähköisistä Yhdistysposteista. Aivoliiton tapahtumat näet täältä.

Merkitse syksyn aluetapaamiset jo kalenteriisi

Aivoliiton yhdistysten aluetapaamiset järjestetään syksyllä 2020 verkossa Teams-alustalla.

• Etelä-Suomi 6.10., AVH
  • Pohjois-Suomi 7.10., AVH
  • Itä-Suomi 8.10., AVH
  • Länsi-Suomi 14.10., AVH
  • Kehityksellinen kielihäiriö -yhdistykset 10.10.

Liikuntakoulutukset starttaavat syksyllä!

Syyskuusta alkaen järjestetään jälleen liikuntakoulutuksia. Kalenteri päivittyy koko ajan. Tutustu tarjontaan!

Koronavirus ja aivoverenkiertohäiriö

Lue lisää kuinka koronavirus vaikuttaa aivoverenkiertohäiriöön.

Onko yhdistyksenne yhteystiedot päivitetty?

Linda Lindroos lähetti yhdistysten sihteereille tammikuussa sähköpostilla linkin, jossa pyydettiin päivittämään yhdistyksen yhteystiedot. Onko teidän yhdistyksenne jo vastannut kyselyyn? Huomioittehan, että tarvitsemme jokaiselta yhdistykseltä ainostaan yhden vastauksen. Lähetättehän päivitetyt tiedot heti, kun olette pitäneet vuosikokouksenne. Täytä yhteystietokysely-lomake

Sosiaaliturvaopas vuodelle 2020 on ilmestynyt

Verkkosivuille on koottu laajasti tietoa pitkäaikaissairaiden ja vammaisten henkilöiden sekä ikääntyneiden henkilöiden sosiaaliturvasta ja palveluista. Teksti voi olla paikoin haastavaa.

Pääset sosiaaliturvaoppaaseen tästä.

Uusi sosiaalityöntekijän neuvontapalvelu Aivoliiton jäsenille

Palvelu sisältää sosiaaliturvaan ja -palveluihin liittyvää ohjausta ja neuvontaa sekä tarvittaessa myös käytännön apua esim. hakemusten täyttämisessä. Palvelu on avoinna parillisilla viikoilla, keskiviikkoisin klo 15–18. Yhteydenottovälineinä ovat puhelin, sähköposti sekä henkilökohtainen käyntimahdollisuus Erityisosaamiskeskus Suvituulessa, Turussa. Palvelu on Aivoliiton jäsenille ilmainen.

Palveluohjaus- ja neuvontapalvelu parillisten viikkojen keskiviikkoina, klo 15–18:
Ann-Mari Veneskoski

Aivoliiton vuosien 2020–2021 teemana on "Aivoterveyttä luonnosta"

"Aivoterveyttä luonnosta" -teema tulee näkymään Aivoliiton toiminnassa monin eri tavoin. Esimerkiksi yhdistyksille jaetaan teemaan sopivia vinkkejä ja materiaaleja, joita yhdistys voi käyttää apuna toiminnassaan. Miten teidän yhdistyksessänne nautitaan luonnosta?

Aiheeseen liittyvät