Puhevammaisten viikko 2. - 8.10.2017

Kommunikaatiokeskus on mukana Puhevammaisten viikon toiminnassa! Keräämme tänne viikon suunnitelmat ja julkaisut. Löydät meidät myös somesta!

Tervetuloa Juttu-tupa-kurssien avoimiin oviin! Juttu-tupa on afaattisille henkilöille suunnattua kurssitoimintaa työväen- ja kansalaisopistoissa. Toiminta on Aivoliiton ja opistojen välistä yhteistyötä. Puhevammaisten viikon kunniaksi Juttu-tuvat avaavat ovensa ympäri Suomen. Kaikki mukana olevat paikkakunnat löydät tästä listasta. Päivitämme aikatauluja päivittäin!

Maanantai 2.10. klo 9 - 11                                                                          TURKU
Turun Suomenkielinen työväenopisto, Kaskenkatu 5, 2 krs. luokka 206
(Paikalla myös vastaava suunnittelija Pirjo Laine)

Maanantai 2.10. klo 9.30 - 11.45                                                                LAPPEENRANTA

Etelä-Karjalan kansalaisopisto, Pohjolankatu 27

Maanantai 2.10. klo 9.30 - 12                                                                      ESPOO

Espoon työväenopisto, Mäkkylä, Adjutantinkatu 1

Maanantai 2.10. klo 10 - 12.30                                                                    VANTAA, Myyrmäki

Vantaan aikuisopisto, Myyrinki, 3.krs, Teorialuokka, Vaskivuorentie 10 B

(Paikalla myös puheterapeutit Krista Hoffström ja Paula Kyllönen)

Maanantai 2.10. klo 13.45 - 16.15                                                               HELSINKI, Itäkeskus

Helsingin työväenopisto, STOA, luentosali, Turunlinnantie 1

me

Tiistai 3.10. klo 9.15 - 11.45                                                                        HELSINKI, Itäkeskus

Helsingin työväenopisto, STOA, luentosali, Turunlinnantie 1

(Paikalla myös puheterapeutit Krista Hoffström ja Paula Kyllönen)

Tiistai 3.10. klo 9.30 - 12                                                                             LOHJA

Hiiden opisto, Luokka 3, Karstuntie 6

Tiistai 3.10. klo 10 - 12.30 ja                                                                      LAHTI

klo 13 - 15.30

Wellamo-opisto, Kirkkokatu 16

Tiistai 3.10. klo 13 - 16                                                                                TURKU, Suvituuli

Erityisosaamiskeskus Suvituuli, Suvilinnantie 2

(Paikalla myös vastaava suunnittelija Pirjo Laine)

Keskiviikko 4.10. klo 10 - 12                                                                       HELSINKI, Kamppi

Aivoliiton Helsingin aluetoimisto, Annankatu 29 A, 2 krs.  (Juttu-tuvan kehittämisryhmä)

(Paikalla myös puheterapeutit Krista Hoffström ja Paula Kyllönen)

Keskiviikko 4.10. klo 11 - 13                                                                      SAVONLINNA

Linnalan setlementti, Pappilankatu 6 (Linnalan sisäpiha)

Keskiviikko 4.10. klo 12.30 - 14.45                                                            SEINÄJOKI

Seinäjoen kansalaisopisto, Vapaudentie 83

Torstai 5.10. klo 9.30 - 12                                                                            ESPOO, Suvela

Espoon työväenopisto, Suvis, Sokinsuonkuja 4

(Paikalla myös puheterapeutit Krista Hoffström ja Paula Kyllönen)

Torstai 5.10. KURSSI A) klo 12 - 14.15                                                        PORI

KURSSI B) klo 14.30 - 16.45

Otsolan kansalaisopisto, Juhana Herttuan katu 16

Torstai 5.10. klo 14 - 16.15                                                                         TAMPERE

Ahjolan kansalaisopisto, Koskikotikeskus, Rongankatu 8

(Paikalla myös vastaava suunnittelija Pirjo Laine)

Perjantai 6.10. klo 10 - 12.15                                                                      HELSINKI, Kallio

Helsingin työväenopisto, Opistotalo, 4 krs, Karhusali ja Helsinginsali, Helsinginkatu 26

miten-sanoisit-jos-et-voisi-puhua

Kommunikaatiokeskus

Kommunikaatiokeskus palvelee henkilöitä joilla on afasia tai kielellinen erityisvaikeus sekä heidän lähipiiriään. Arjessa selviytymistä tuetaan antamalla tietoa ja opastusta puhetta tukevista ja korvaavista keinoista.

Kommunikaatiokeskuksen puheterapeutin voi pyytää luennoimaan, pitämään koulutusta tai vierailemaan jäsenyhdistysten tai esimerkiksi vanhempainyhdistysten tapahtumiin.