Juttu_Tupa

Juttu-tupa-kurssit

Juttu-tupa-kurssi on afaattisille henkilöille suunnattu kurssi työväen- ja kansalaisopistoissa. Kurssin tavoitteena on tarjota mahdollisuus opiskella uusia kommunikointikeinoja ja oppia uusia asioita eri teemojen kautta. Tavoitteena on myös tukea keskustelua ja osallisuutta ja siten ehkäistä syrjäytymistä.

Syksyllä 2017 toiminnassa on mukana 39 kurssia, joista tauolla 4 kurssia. Vuosittain verkosto kasvaa, kun uusia paikkakuntia saadaan toimintaan mukaan. Uudet kurssit aloittavat Kotkan ja Kurikan opistoilla sekä Vanajaveden opistolla Hämeenlinnassa ja Pirkan opistolla Nokialla. Turussa ja Helsingissä toimii verkoston kehittämisryhmät. Kursseja on sekä suomen- että ruotsinkielisinä. Opistokohtaiset esitteet löytyvät sivun vasemmasta palkista.

Kurssille ilmoittautuminen tapahtuu suoraan opiston kansliaan, netissä tai puhelimitse. Tarkemmat ilmoittautumistiedot löytyvät opistokohtaisista esitteistä.

Lisätietoa Juttu-tupa-verkostosta:

Vastaava suunnittelija, toimintaterapeutti Pirjo Laine,  p. 050 5977 663, pirjo.laine@aivoliitto.fi

Puheterapeutti Krista Hoffström, p. 050 4533 301, krista.hoffstrom@aivoliitto.fi (erityisesti pk-seudun yhteydenotot)

Tutustu Juttu-tupa-toiminnan posteriin:

Juttu-tupa

Pratkvarnen

Taustaa

Raha-automaattiyhdistys rahoitti Ovet auki afaattisille -projektin vuosille 2010-2013. Projektin tavoitteena oli levittää afaattisille henkilöille kehitettyä Juttu-tupa-ryhmätoimintamallia työväenopistoihin ja kansalaisopistoihin ympäri Suomen. Projektin tuloksena saatiin valmis ryhmätoimintamalli, jota kansalais- ja työväenopistot toteuttavat aivan kuten muutakin kurssitoimintaansa.

Aivoliitto tukee opistoja kouluttamalla Juttu-tupa-opettajat ja muun henkilökunnan, valmistamalla kurssimateriaalia sekä tarjoamalla ohjausta ja markkinointiapua.

Ovet auki afaattisille -loppuraportti

Loppuraportti