Materiaalit ja vinkit arkeen

Tällä sivulla julkaistaan uusia materiaaleja säännöllisesti. Materiaalit ovat vapaasti käytettävissä ja tulostettavissa. Vinkkejä löytyy sekä lapsille, perheille että aikuisille. Ota vinkit käyttöösi esimerkiksi isovanhempien ja lastenlasten vuorovaikutushetkiin sekä erilaisiin ryhmätoimintoihin!

Löydät tältä etusivulta jatkossa vain uusimmat julkaisut!

Vanhemmat materiaalit ja vinkit löytyvät otsikoiden alta.

Vihjekortit videopuheluiden tueksi

Puheenvuoron ottaminen videpuhelussa voi olla haastavaa kielellisten vaikeuksien vuoksi. Tulosta ja leikkaa tästä avuksi vihjekortit, joita voi näyttää kameralle puheenvuoron ottamiseksi. Kortit sopivat erityisen hyvin ryhmäkeskusteluihin. Mukavia jutteluhetkiä!

Tulostettava materiaali (pdf).

Kuva jossa on fraasit: Haluan sanoa jotakin, puhu hitaammin, en näe, en kuule.

Lumiukon tekoon kuvitetut ohjeet

Erilaisten lumiveistosten ja lumiukkojen teko onnistuu helpoiten suojasäällä, mutta myös pakkaslumella. Ohjeet lumiukon tekoon pakkaslumesta löydät Suomen Ladun tekemästä videosta. Lumiukkojen koristelussa vain mielikuvitus on rajana. Kivien ja porkkanoiden lisäksi voi hyödyntää muutakin luonnosta löytyvää, kuten käpyjä ja risuja.
Kuvataulun avulla voit havainnollistaa lumiukon tekovaiheita ja konkretisoida näin puhuttua ilmausta. Millaisen lumiukon sinä tekisit?
Tulostettava kuvataulu (pdf): lumiukko

Talvipuuhia

Lunta riittää nyt lähes joka puolella Suomea! Kuvatauluun on koottu erilaisia talven puuhia. Kuvien avulla voidaan keskustella esimerkiksi mieluisimmasta talvipuuhasta tai valita yhteinen tekeminen kuvataulusta. Mukavia talvisia hetkiä!

Tulostettava kuvataulu (pdf) : Talvipuuhia

Aiheeseen liittyvät