Afasia-materiaalit

Tällä sivulla julkaistaan afasiaan liittyviä materiaaleja säännöllisesti. Materiaalit ovat vapaasti käytettävissä ja tulostettavissa. Vinkkejä on sekä kotiharjoitteluun että ryhmiin. Löydät tältä etusivulta vain uusimmat julkaisut. Vanhemmat materiaalit ja vinkit löytyvät otsikoiden alta.

Syksyinen visa:

Mukana vastausvaihtoehdot ja kuvat. Tee yhdessä tai yksin arjen virkistykseksi:

e677dadfd54842e1b855021df16543adSyysvisa

Kielellisiä harjoituksia kesäksi:

Muodosta kesäisiä yhdyssanoja ja järjestä kirjaimia:

38ecf918dba243eb8745dc3086d2f4c9 Muodosta kesäisiä yhdyssanoja

d962b233d9f941d993ddf98354ac84ed Kesäisiä yhdyssanoja

Hirsipuu-tehtäviä: arvaile kirjain kerrallaan, mikä sana on piilossa? Aiheina linnut ja pihapiirin kasvit.

a1e05cdedd144e4a872b8f6d416b7185Hirsipuu - kesän lintuja

3b81592c296047228ecfbbfb738139c9 Pihapiirin kasveja

Puhetta terveydestä

Ota käyttöösi kuvatuki terveydenhuollon keskusteluihin. Kuvatuen avulla voi kuvailla oireita ja tunteita, jos sanallinen asioiden kuvailu tuottaa haastetta. Tarkoitettu henkilöille joilla on afasia, sekä heidän kanssaan työskenteleville terveydenhuollon ammattilaisille. Materiaalia voi käyttää myös eleharjoituksena, leikkaamalla ele-kuvat korteiksi ja näyttelemällä vuorotellen sopivaa oiretta. Tulosta ja ota vapaasti käyttöösi!

Puhetta terveydestä-materiaalin kansilehti. Potilas ja lääkäri kuvassa vierekkäin. Kuvatuki terveydenhuollon keskusteluihin. Avuksi henkilölle, jolla on afasia.

Aiheeseen liittyvät