Eleet ja ilmeet

Ilmeet ja eleet ovat luonnollinen osa jokapäiväistä kommunikointiamme. Anna tunteiden näkyä kasvoilla ja kuvaile asioita eleillä; käsien asennoilla (esim. suuri vai pieni), sormilla näyttämällä (numerot 1-10) ja osoittamalla (tuolla, tässä).

Piirrä - Ääntele - Näyttele

Pelissä pelaajat esittävät saamansa aiheet (sana + kuva) toisille näyttelemällä, ääntelemällä tai piirtämällä. Eleitä ja ilmeitä voit harjoitella erityisesti näyttele-korteilla. Myös ääntele -korteilla kannattaa harjoitella, sillä ääntelyn yhdistäminen eleeseen voi selventää viestiä.

Tulosta arvaamisen tueksi valmiit sanalistat; näin selätät nimeämisvaikeudet. Pelissä liikutaan pelilaudalla noppaa heittämällä. Jos lukeminen ei onnistu, ja sanalistoista ei ole hyötyä, peliä voi pelata myös kääntämällä esille osan kuvakorteista niin, että niistä voi osoittaa oikean vastauksen. Tällöin pelivuorossa oleva pelaaja valitsee jonkin esillä olevista vaihtoehdoista nostamatta korttia pois pöydältä ja esittää sen muille kortin kuvaamalla tavalla. Se joka arvaa oikein, saa ottaa oikean kortin pöydältä ja voittaja on se, jolla on maaliin päästessä eniten arvattuja kortteja pinossa. Kuvakortteja lisätään pöydälle sitä mukaa, kun niitä arvataan, jottei pöydällä ole liikaa tai liian vähän vaihtoehtoja kerralla. Tämä peli sopii hyvin koko perheen yhteiseksi ajanvietteeksi! Också på svenska!

Pelilaudan ja tulostettavat kortit löydät tältä sivulta: https://ryhmarenki.fi/piirra-aantele-nayttele/

Piirra-aantele-nayttele-peli-404x304.png

Aiheeseen liittyvät