Ideoita ryhmiin

Ota afasia huomioon ryhmätoiminnassa! Pidä keskustelun tahti rauhallisena, ja tarjoa mahdollisuus osallistua keskusteluun vaikka vain yhdelläkin sanalla tai vastausvaihtoehdoista osoittamalla.

Löydät monenlaisia afasiaryhmiin sopivia materiaaleja Juttu-tuvan Juttusalkusta (vie Ryhmärenki-sivustolle).

Mitä teemme Juttu-tuvassa -kortit

Kuva3

Mitä teemme -kortit sopivat ryhmän sisällön suunnitteluun kauden alussa.

Kortit ja ohjeistus löytyvät Ryhmärengin sivuilta kohdasta Ryhmänohjaus ja afasia.

Mitä teemme -kortit löytyvät täältä

Fiilismittari

Ryhmän aloittamiseen sopii hyvin esimerkiksi fiilismittari-kierros.

Fiilismittarin voi tulostaa jokaiselle omaksi ja osoittaa haluamaansa tunnetta vuorollaan. Kuvat voi levittää myös isona versiona esille pöydälle tai seinälle, jolloin jokainen osallistuja voi asettaa laittaa post-it-lapulle kirjoitetun nimensä haluamansa tunnetilan päälle.

Fiilismittari (pieni, tulostettava versio, pdf)

Fiilismittari (suuri, pöytäpinnalle tai seinälle laitettava, pdf)

Fiilismittari seinällä

Ota koppi ja kerro