Luonto ja liikunta

Luontoaiheita, liikkumista, ulkoilua ja retkeilyä.

Kevätbingo

Tässä materiaalissa on kaksi bingosivua, joista toinen sopii lähiluontoon ja toinen kaupunkiympäristöön. Tulosta paperille tai avaa tiedosto kännykän tai tabletin näytölle ja lähde kävelylle lähiluontoon tai kaupunkiympäristöön. Löydätkö kevään merkit? Jos haluat, ota samalla valokuvia ympäristöstä ja lähetä kevätterveisiä kaverille! Voit joko koittaa saada bingorivin valmiiksi, tai valita itse ennen retkeä, mitkä kohteet haluat etsiä. Sopii kaikenikäisille. (Bingoalustat tehty Papunetin kuvatyökalulla)

Tulostettava kevätbingo (kuvataulu, pdf)

Keväisiä kuvia bingoalustassa

Syksyinen visa:

Mukana vastausvaihtoehdot ja kuvat. Tee yhdessä tai yksin arjen virkistykseksi:

e677dadfd54842e1b855021df16543adSyysvisa

Tutustu Aivoliiton liikuntapankkiin

Kokeile tuolijumppaa!

Tai liity mukaan etäjumppaamaan Aivoliiton fysioterapeuttien kanssa!

Tästä pääset selaamaan Aivoliiton liikuntapankin kaikkia harjoituksia.

Ystäväkävely

Avatkaa aistit ja lähtekää Ystäväkävelylle! Tämä ei olekaan ihan perinteinen kävely. Voitte toteuttaa sen vaikka kahvilassa tai lähipuistossa. Tärkeintä on yhdessäolo, jutustelu ja aistien avaaminen. Nämä kysymykset käyvät jään rikkomiseksi silloinkin, jos puhe ei muuten luista. Kiinnittäkää huomiota ympäristöön, jossa olette ja jutustelkaa! (Ja varatkaa myös mukaan jotakin pientä herkuteltavaa.). Tämä kävely sopii toteutettavaksi myös ryhmässä vaikka ulkoilun yhteydessä.

Aiheeseen liittyvät