4.8.2020

Muista turvavälit ja hyvä käsihygienia myös Aivoliiton kursseilla

Aivoliiton kursseilla on turvallista olla

Pyrimme kurssitoiminnassamme minimoimaan tartuntariskiä muun muassa huolehtimalla turvaväleistä ja käsihygieniasta sekä järjestämällä kurssin toimintaa isommissa tiloissa ja porrastamalla esimerkiksi ruokailuja. Kurssin ohjelmaa pyritään järjestämään mahdollisimman paljon ulkona, sääolosuhteiden niin salliessa. Kurssikeskusta siivotaan tehostetusti päivittäin.

Huolehditaan hyvinvoinnistamme yhdessä

Kun tulet kurssille, kiinnitä huomiota turvaväleihin ja hyvään käsihygieniaan. Hyvällä käsihygienialla tarkoitamme huolellista käsien pesua tai käsidesin käyttöä aina silloin, kun käsien pesu ei ole mahdollista. Tutustu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen käsienpesuohjeeseen. Toivomme, että kodeissa tarkennatte myös lapsille, kuinka tärkeää on noudattaa turvavälejä ja käsihygieniaa myös kurssin aikana.

Matkustaminen kurssille

Jos sinulla on lääkärin suositus kurssille ja julkisten liikennevälineiden käyttäminen on toimintakykysi huomioiden haasteellista, suosittelemme Kela-taksin käyttöä. Lue lisää Kela-taksista. Jos tulet kurssille julkisilla liikennevälineillä, noudatathan virallisia turvallisuusohjeita ja -suosituksia.

Peruutathan kurssiosallistumisesi näissä tapauksissa:

• sinulla on hengitystieoireita
  • olet itse ollut tai samassa taloudessa asuva on ollut lähikontaktissa sairastuneen kanssa
  • olet karanteenissa mahdollisen altistumisen vuoksi
  • jos ulkomaan matkakohteesi löytyy THL:n karanteenisuosituslistalta, pidäthän 14 päivän omaehtoisen karanteenin. Katso ajankohtaiset karanteenisuositukset THL:n sivuilta.

Kiitos ymmärryksestänne!