16.1.2023

Timo Tulisalo Aivoliiton järjestöpäälliköksi

Aivoliitto ry:n uudeksi järjestöpäälliköksi on 28.2.2023 alkaen nimitetty ekonomi, teologian maisteri Timo Tulisalo.

Tulisalo siirtyy Aivoliittoon koulutusjohtajan tehtävästä Kirkkopalvelut ry:n STEP-koulutuksesta.

”Timo Tulisalolla on hyvää kokemusta järjestökentältä, mutta myös muilta toimijasektoreilta sekä vahvat yhteiskunnalliset verkostot. Hänen osaamisestaan ja kokemuksestaan on varmasti Aivoliitolle paljon hyötyä, kun jatkamme vaikuttavuusperusteisen toimintatavan sisäänajoa ja muuta kehittämistoimintaamme. Uskon, että Aivoliitto saa Timosta tavoitteidensa mukaista toimintaa erinomaisesti tukevan ja yhteistyökykyisen järjestöpäällikön”, Aivoliiton toiminnanjohtaja Mika Pyykkö toteaa.

Tulisalo haluaa korostaa Aivoliiton työn merkitystä sekä yksittäisen, apua ja tukea tarvitsevan ihmisen että kaikkien suomalaisten kannalta: ”Olen iloinen saadessani liittyä tähän osaavien ammattilaisten joukkoon. Monien uudistusten keskellä on tärkeää, että mahdollistamme asiantuntijaverkoston voimin myös kokemustoimijoiden ja eri tavoin toiminnasta kiinnostuneiden vapaaehtoisten mahdollisuudet toimia Aivoliitto-yhteisön tavoitteiden edistämiseksi.”

”Minulle on myös erittäin tärkeää, että työmme korostaa yhdenvertaisuutta ja tukee hyvän elämän edellytyksiä riippumatta siitä, mitä elämä sitten tuokin tullessaan”, Timo Tulisalo sanoo.

Aivoliiton pidemmän aikavälin tavoite on, että kaikki Suomessa asuvat voivat elää mielekästä ja merkityksellistä elämää – mahdollisesta diagnoosista, vammasta tai sairaudesta huolimatta. Aivoliitto tarjoaa apua, tukea ja mahdollisuuden toimia kaikille, jotka ovat kiinnostuneita ihmisten aivoterveydestä ja hyvinvoinnista ja erityisesti henkilöille, joilla on kehityksellinen kielihäiriö tai jotka ovat sairastaneet aivoverenkiertohäiriön (AVH) sekä heidän läheisilleen. Marraskuussa 2022 julkistetun kansallisen aivoterveysohjelman toimeenpanon käynnistämisen koordinoinnin myötä Aivoliitto vahvistaa myös rooliaan kaikkien Suomessa asuvien aivoterveyden edistäjänä.