14.10.2019

Vertaistuki-chat aivoverenkiertohäiriön sairastaneille ja omaisille

Tule mukaan keskustelemaan! Chatissa vastaajina ovat koulutetut vertaistukihenkilöt ja Aivoliiton ammattilainen.

Tarkoituksena on keskustella ja antaa tukea sairastumisen tuomiin elämänmuutoksiin ja antaa vinkkejä, miten asioita ja haasteita voisi kohdata ja ratkaista. Chatti palvelee erityisesti vastasairastuneita, mutta kaikki ovat tervetulleita mukaan

Syksyn 2019 Vertaistuki-chattien ajankohdat ja teemat ovat:

• ti 8.10 klo 18–19, AVH:n vastasairastaneille ja läheisille
  • ti 22.10 klo 18–19, Kysy AVH:sta
  • ti 5.11 klo 18–19, Työikäisille AVH:n sairastaneille
  • ti 19.11 klo 18–19, Kysy AVH:sta
  • ti 3.12 klo 18–19, Vertaistukea AVH:n sairastaneille ja läheisille
  • ti. 17.12 klo 18–1, Niksejä, apuvälineitä eli toimiva arki

NÄIN PÄÄSET MUKAAN

Vertaistuki-chatiin pääset mukaan rekisteröitymällä Tukinettiin. Rekisteröitymisen jälkeen käyttäjä saa anonyymin käyttäjätunnuksen. Voit osallistua saapumalla chattiin keskustelun alkaessa. Linkin Vertaistuki-chattiin löydät tuolloin Tukinetin etusivulta ja liveryhmäsivulta. Tulevien Vertaistuki-chattien ajankohdat löytyvät myös Tukinetin sivuilta.

Tukinet.net-sivuille

KESKUSTELEMME NIMIMERKEILLÄ

Keskustelua Vertaistuki-chatissa käydään anonyymisti nimimerkillä ja mukaan mahtuu kerrallaan 12 osallistujaa. Chat-keskustelussa mukana ovat myös Aivoliiton vapaaehtoiset, koulutetut vertaisohjaajat. Lisäksi chatissa voi olla paikalla myös Sydänliiton, Aivoliiton tai Diabetesliiton työntekijä sekä erikseen ilmoitettuina kertoina myös asiantuntijavierailijoita.

Vertaistuki-chatit ovat osa Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton Yksi elämä -hanketta, jossa kannustetaan ihmisiä pitämään parempaa huolta itsestä sekä porukalla tukemaan myös muita. Tukinetin avoimissa keskusteluissa tarjotaan vertaistukea sairastuneille ja heidän läheisilleen. Lisätietoa: www.yksielama.fi.

Jos sinulla on ihan mitä tahansa Vertaistuki-chattiin liittyvää kysyttävää, voit ottaa yhteyttä Aivoliiton verkkovertaistuen yhteyshenkilöön Risto Lappalaiseen sähköpostitse Enable JavaScript to view protected content..

Aiheeseen liittyvät