Neuvontapalvelut

Tarjoamme neuvontaa aivoverenkiertohäiriöihin ja kehitykselliseen kielihäiriöön liittyen puhelimitse, sähköpostitse ja chatissa.

Jotta arki sujuisi – Neuvonta ja palveluohjaus

Neuvonta ja palveluohjaus päivystää numerossa 044 401 9077

• Maanantaisin klo 12–15 puhelimeen vastaavat asiantuntijamme, jotka auttavat sinua eteenpäin mm. sosiaali- ja terveyspalveluihin, sosiaaliturvaan, vammaispalveluihin sekä kuntoutukseen liittyvissä kysymyksissä. Voit olla yhteydessä myös sähköpostitse: Enable JavaScript to view protected content.. Pyrimme vastaamaan viesteihin viikon sisällä.

Vertaistukipuhelin aivoverenkiertohäiriön sairastaneen läheisille

Läheisten vertaistukipuhelin tarjoaa kuuntelijan ja mahdollisuuden jakaa oman kokemuksesi toisen aivoverenkiertohäiriön sairastaneen läheisen kanssa.

Vertaistukipuhelin päivystää numerossa 044 724 4999:

• Keskiviikkoisin klo 18–21

Puhelimeen vastaavalla vapaaehtoisella on jo pidempi aika oman läheisensä sairastumisesta ja hän on saanut vertaistukijan koulutuksen. Puhelinpäivystäjät toimivat tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin oman elämänkokemuksensa kautta.

Aivoliiton sivuilta löytyy lisää tietoa läheisille. Tutustu myös aivoverenkiertohäiriön sairastaneen läheisen oppaaseen. Henkilökohtaista vertaistukijaa voit tiedustella myös sähköpostilla Enable JavaScript to view protected content..

Aivoliiton jäsenpalveluchat

Aivoliiton chatpalvelussa voit kysellä Aivoliiton jäsenpalveluihin liittyviä asioita. Chat on auki maanantaista perjantaihin klo 12–13. Chatissa voit kysellä ja keskustella muun muassa jäsen- ja laskutusasioista sekä Aivoliiton palveluista toimistoassistentti Linda Haanperän kanssa.

Palveluun pääset sivustomme alalaidan chat-kuvakkeesta.

Afasiaan ja kehitykselliseen kielihäiriöön liittyvä neuvonta

Neuvontaa afasiaan ja kehitykselliseen kielihäiriöön liittyen saat puhelimitse Kommunikaatiokeskuksen työntekijöiltä. Voit myös varata itsellesi ja läheisellesi oman Teams-puheluajan, jossa saatte vinkkejä arkeen. Pyrimme vastaamaan viesteihin/neuvontapuheluihin noin viikon sisällä.

Aiheeseen liittyvät