1.3.2023

Aivoliitto mukana viettämässä Aivoviikkoa 13.–19.3.

Aivoliitto tuo Aivoviikolla esille kaikkien suomalaisten aivoterveyttä tukevia teemoja ja vinkkejä. Korostamme riittävän unen, aivoergonomian, sekä kanssalaisuuden merkitystä kaikkien suomalaisten aivoterveyden edistämisessä. Ota Aivoliitto seurantaan sosiaalisessa mediassa #Aivoviikko23, @Puhetta ja @Aivoliitto ja tutustu alla olevaan Aivoviikon tempaukseen!

Lähde Aivoviikolla kaverikävelylle

Aivot kaipaavat yhteenkuuluvuuden tunnetta, eli kanssalaisuutta. Jokainen meistä voi olla kanssalainen ja mahdollistaa aitoja ja merkityksellisiä hetkiä ja kohtaamisia. Kävely luonnossa toisen ihmisen kanssa on mitä mukavin ja helpoin tapa pitää huolta omista ja kaverin aivoista. Kaveriksi voi valikoitua perheenjäsen, ystävä tai vaikkapa naapuri.

Kävelyllä voitte hyödyntää Aivoliiton Kaverikävelymateriaalia, joka rohkaisee kiinnittämään huomiota ympäristöön, keskittymään nykyhetkeen ja jakamaan havaintoja kävelytovereiden kanssa. Kaverin kanssa jutustelu voi olla muutakin kuin puhetta.

Järjestämme Aivoviikon aikana Aivoliitolla omia kaverikävelytempauksia, joista jaamme tunnelmia myös sosiaalisen median kanavissamme Facebookissa ja Instagramissa.

Aikuisten kaverikävelymateriaali

Sisältää vinkkejä sanattomaan kohtaamiseen ja yhteisten aistihavaintojen jakamiseen, sekä linkkejä aivoterveysteemoihin.

Lataa materiaali tästä

Lasten kaverikävelymateriaali

Kuvallinen 3-sivuinen tehtävälomake, johon lapsi voi piirtää ja rastittaa havainnoimiaan asioita luonnosta.

Lataa lasten materiaali tästä