5.5.2020

Koronan vaikutukset Aivoliiton tapahtumiin ja toimintaan

Haluamme toimia Suomen hallituksen antamien ohjeiden mukaan ja näin ollen omalta osaltamme ehkäistä koronapidemiaa. Toivomme kaikilta ymmärrystä asian suhteen. Päivitetty 5.5.2020.

Koronatilanteesta johtuen teemme seuraavat muutokset kevään ja kesän tapahtumiin, kursseihin ja koulutuksiin:

• Rajoitukset Suvituulen osalta puretaan asteittain. Liikuntatilat ja allas ovat taas käytössä 1.6. alkaen. Tämä koskee alle 50 henkilöä koskevia toimintoja.
  • Suvituulessa järjestettävät uimakoulut voivat aloittaa toimintansa 1.6. jälkeen omien aikataulujensa mukaisesti.
  • Suvituulen ravintolan osalta seurataan hallituksen päätöksiä, ennakkotiedon mukaan tähänkin on tulossa lievennyksiä rajoitusten osalta.
  • Aivoliiton kurssit pyritään aloittamaan juhannuksen jälkeen 22.6. Katso muuttuneet sopeutumisvalmennuskurssien aikatalut sekä päiviteyt Kelan kuntoutuskurssien ajankohdat. Huomioithan, että vuoden 2020 kursseista painettu paperiversio ei enää ole ajantasainen.
  • Aivoliiton tilaisuudet ja koulutukset on peruttu 31.5. saakka tai siirretty.
  • Avoterapiat toteutetaan asiakkaan kanssa henkilökohtaisesti sopien. Terapeuttimme ovat yhteydessä asiakkaisiin.
  • AVH-päivien uusi ajankohta on 20.–21.10.2020. Paikkana on Tampere-talo. AVH-päiville jo ilmoittautuneiden osallistuminen ja maksusuoritus jää voimaan, eli uudelleen ei tarvitse ilmoittautua. Kaikkiin osallistujiin ollaan sähköpostitse yhteydessä.
  • Kevään Aistikoulutus tullaan toteuttamaan 3.9.2020. Kaikkiin osallistujiin ollaan sähköpostitse yhteydessä.
  • Järjestöpäivät perutaan. Kaikkiin osallistujiin ollaan sähköpostitse yhteydessä. Syksyn aluetapaamisissa tullaan käsittelemään osa Järjestöpäivien asioista. Pyrimme myös tarjoamaan verkon kautta ohjausta ja tukea yhdistyksille. Lisätiedot Elina Salo-Orkamaa, Enable JavaScript to view protected content.
  • AVH-nuorten vertaistapaaminen siirtyy syksyyn. Uusi ajankohta on 25.–27.9.2020. Kaikkiin osallistujiin ollaan sähköpostitse yhteydessä
  • Sosiaalityöntekijän palveluneuvonta puhelimitse tai sähköpostilla. Sosiaaliturvaan ja -palveluihin liittyvää neuvontaa. Palvelu on Aivoliiton jäsenille ilmainen. Palveluneuvonta palvelee parillisten viikkojen keskiviikkoina klo 15–18, 30.6. saakka: Ann-Mari Veneskoski, p. 044 011 1212, Enable JavaScript to view protected content.
  • Koronatilanteesta johtuen Aivoliitossa käynnistyvät henkilökunnan lomautukset porrastetusti keväällä 2020. Pahoittelumme, jos asioiden hoitamisessa ja yhteydenotoissa ilmenee viiveitä. Pyrimme hoitamaan yhdistysten, jäsenten ja asiakkaiden palvelut niin hyvin kuin se on mahdollista.

Tilannetta seurataan päiväkohtaisesti ja mikäli tulee muutoksia, niistä tiedotetaan.