Kelan kuntoutuskurssit aivoverenkiertohäiriön sairastaneille

AVH-kuntoutuskurssit on tarkoitettu aivoverenkiertohäiriön sairastaneille aikuisille, jotka ovat opiskelemassa, työelämässä, kuntoutustuella tai poissa työelämästä ja heidän sairastumisestaan on kulunut vähintään 6 kuukautta eli puoli vuotta. Kurssin tavoitteena on löytää selviytymiskeinoja sekä voimavaroja arkeesi. Autamme sinua tunnistamaan vahvuutesi. Työstämme yhdessä sairastumisen ja siihen liittyvän tuen tarpeen hyväksymistä.

Suurin osa kuntoutuksesta toteutetaan ryhmämuotoisena. Kuntoutuksessa huomioidaan yksilön ja ryhmän asettamat tavoitteet kurssille. Osallistut itse aktiivisesti oman kuntoutumisesi suunnitteluun ja sen arviointiin. Tapaat neurologin, omaohjaajan ja fysio- tai toimintaterapeutin kahden kesken. Ryhmäkuntoutus koostuu liikunnallisista ja toiminnallista ryhmistä sekä ohjatuista ryhmäkeskusteluista. Kurssin aikana tehdään tarpeen mukaan yhteistyötä kotipaikkakuntasi toimijoiden kanssa.

Kurssi kestää yhteensä 15 päivää ja se toteutetaan kolmessa eri 5 päivän jaksossa eli 5 päivää + 5 päivää + 5 päivää. Voit osallistua kurssille yksin tai läheisen kanssa. Läheinen osallistuu ensimmäiselle 5 päivän jaksolle kanssasi.

Tutustu vuoden 2021 kurssiesitteeseen

Kurssitarjonta

Kaikki kurssit järjestetään Turussa, Erityisosaamiskeskus Suvituulessa.
Kurssien edessä oleva numerosarja on Kelan kurssinumero. Numerolla voit hakea lisää tietoa kursseista Kelan sivulta.

Kelan kurssinumero 77346
Aika: 1.–5.2.2021 + 22.–26.3.2021 + 17.–21.5.2021