Materiaalia ja vinkkejä vuorovaikutuksen tueksi ryhmissä

Koulutus antaa tietoa ja käytännön työkaluja kielellisiltä taidoiltaan erilaisten lasten kohtaamiseen. Se sisältää sekä teoriaa että käytännön harjoituksia. Koulutuksessa opit käyttämään ryhmänohjaamiseen soveltuvia puhetta tukevia ja korvaavia kommunikointikeinoja. Saat myös muita vinkkejä lapsen vuorovaikutuksen ja toiminnan tukemiseen ryhmässä.

Koulutus on suunnattu liikunta- ja harrasteryhmien ohjaajille sekä päiväkotien, alakoulujen ja kerhojen työntekijöille, jotka työskentelevät erityisesti alle kouluikäisten ja juuri koulunsa aloittaneiden lasten kanssa.

Koulutuksen teemat

• puheen ymmärtämisen ja tuottamisen vaikeudet
  • kielellisiin pulmiin liittyvät liitännäishäiriöt (motorinen kömpelyys, aistikäsittelyn haasteet, tarkkaavuuden ja hahmottamisen pulmat)
  • kuvien, piirtämisen ja tukiviittomien käyttö ryhmässä lapsen ymmärtämisen ja oman ilmaisun tukena
  • toiminnanohjauksen tukemisen keinot ryhmässä
  • oman ohjaus- ja ilmaisutyylin sopeuttaminen lapsen ymmärtämistä tukevaksi

Koulutuksen hinta on 90 euroa, opiskelijoille 60 euroa, sisältäen koulutuksen, Liikkuva skidi -työkirjan, vinkkivideot sekä kahvin. Mahdollisuus omakustanteiseen lounaaseen.

Kouluttajat: Eliisa Laine, fysioterapeutti (AMK), neuropsykiatrinen valmentaja ja Liisa Petäjistö, puheterapeutti, FM.

Koronatilanteen takia Liikkuva Skidi -koulutukset on peruttu keväältä 2020

Ajat, paikat ja ilmoittautuminen

Liikkuva skidi -koulutus Turussa
Aika: Keskiviikko 8.5. ja torstai 9.5. klo 16.30–19.30
Ilmoittautuminen: 6.5. mennessä verkkolomakkeella.
Koulutukseen mahtuu 30 henkilöä.

Katso tarkemmat tiedot (pdf)

Lue lisää Liikuva skidi -materiaaleista.

Liikuva skidi -materiaali on tuotettu Veikkauksen tuella, osana Yksi elämä -terveystalkoita.

Vieraile sivulla www.yksielama.fi

Liikuva skidi -koulutus Turussa

Koulutuksen ohjelma ja lisätiedot tulostettavassa muodossa.